måndag, maj 21, 2012

Blodig maskrosåker



Nu, äntligen! Värmen. Den riktiga värmen, nu är den här.
Så,
jag stryde upp en liten fotosession med mig själv. Packade kamerastativ, mina objektiv och kameran för att sedan bege mig ut mot den stora maskrosåkern en bit från mitt hus.



Matchande dojjor och skor. Det är tufft. Visserligen en aning gulfläckiga av maskrosor, men det är också fränt.



Grönt och skönt överallt. Kändes fruktansvärt bra att promenera med den här låten i öronen.



Maskrososr i överflöd!
Jag sprang, satt och hoppade omkring på blomsterängen. Fram och tillbaka till och från kameran som jag hade sätt på självutlösare.



Plötsligt var det inte så kul längre då jag fick en sylvass pinne i tån.
U-hu.
Satt ner i gräset och spelade Wordfeud i väntan på att det skulle sluta blöda, sedan började jag gå hemåt...



...för att äta världens godaste fruktsallad tillsammans med mamma ute i gröngräset.
Fick inviga min fantastiskt fina picknickfilt också.
Nu är det sommar!

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: