fredag, april 06, 2012

Vårkänslor, födelsedagsfirande och påskägg i öronen

Oj så många tåg- och bussresor det har blivit fram och tillbaka i veckan.
Tänkte visa hur våren i Göteborg kan se ut, samt en födelsedagsfest jag var på häromdagen...



Solen lyste, himlen var blå och gräset grönt. Inne på Nordstan hade det bunkrat upp med massor blomsterstånd och vårerbjudanden. Jag knallade runt för mig själv och fönstershoppade.



Så, nu till födelsedagsfesten...
Igår, torsdag, fyllde Eddie år. Vi, ett gäng på ungefär 25 personer, hade samlats för att fira honom på Johannebar.



Några som var där; Michelle och Cecilia...



...Bea, som sjunger i fräna Cat Killers...



...världens snyggaste Henrik, också kallad Ms. Henrik...



...en Victor...



..och massa människor vid de andra borden.



Maten kom. Min bordskamrat Susanne fick sin Pasta Pollo med kyckling, pesto och valnötter.



Jag själv tog Ceasarsallad...



..som var så jädrans stor och fin att jag knappt vågade börja äta på den.




Mattias var också där.
Han spelade svår.



Och där! Snyggast av dem alla, födelsedagsbarnet själv...



...Eddie!



Cecilia och jag hade pratat om påskfirande någon dag tidigare. Hon sa då att hon inte hade någon lust att komma till min hemby och leta efter påskägg, så...
jag fick lämna det till henne i en rökpaus. Ägget fungerade som örhänge också.



Videokameran kom fram.
"Berätta hur det känns att fylla 30, Edward!"



Födelsedagspresenten gick hem.

Fin kväll,
och ännu en gång - grattis till Eddie!


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: