söndag, mars 04, 2012

Skétna skivor, Alfs hälsogröt och inflyttningsfestligheter

Igår lördag åkte jag in till Göteborg tillsammans med Louie. Det var ett bra tag sedan vi åkte in och hittade på något bara hon och jag.



Det var fint vårväder i stan. Vi promenerade i haga...



...och vidare bort mot andra långgatan för att besöka Dirty Records.



Ett av mina favoritställen i staden faktiskt.



Kaffe och musik är en väldigt bra kombo.



Goda kakor och bullar hade de också.



Louie och jag slog oss ned med varsin kopp kaffe samt en kardemummabulle och seg chokladruta som riktigt smälte i munnen. Nomnom. Vi pratade kakor och musik, snygga skivomslag och skillnaden mellan hipsters och safari (safari är... alltså... äh! Det finns nog inte ens, utan något som Louie och jag kommit fram till. Någon dag ska jag introducera er för hur och vad de är för några typer...).



Vi kollade lite skivor...



...och hittade massa vi ville ha (naturligtvis), men trots det blev det inget köp och vi gick nötta därifrån (nött = Nöjd och mätt i ett sammanslaget ord, när man vill spara på bokstäver).



Vi gick tillbaka till mysiga haga igen.



Tittade på fina blommor och var glada över att våren och värmen hade kommit.



Vi gick in i någon fin bokhandel som jag tyvärr glömt av namnet på.



Hittade en fantastiskt bok...



...och massa fina anteckningsblock, vykort och böcker. Jag ville ha allt där inne.



Jag köpte med mig ett litet, litet block med post it-lappar för 20:-. Mest för att den var snygg. Den ska få ligga på mitt skribord på mitt kontor brevid den där pennvässaren jag köpte häromdagen i Vårgårda.



Vi fortsatte att kolla i affärer. En hälsokostbutik som sålde Alfs hälsogröt bland annat...



...och fina små burkar med snygga etiketter på.




Louie skulle vidare till Jörlanda och hälsa på Anders, men innan vi skiljdes åt tog jag med henne till Café Berlin vid Vasaplatsen.



Vi åt en jättegod lunch som jag och Mattias hade ätit några veckor tidigare. Myspys.



Och på tal om Mattias, jag promenerade hem till honom från centralstationen efter att ha vinkat av Louie. Han var mitt uppe i matlagningen när jag kom. Samtidigt som han stekte falukorv till sin korvstroganoff berättade han om den spelningen han hade haft i Stockholm några dagar tidigare.



Senare på kvällen åkte vi på inflyttningsfest hemma hos Henrik...



och Isabell. För övrigt har de världens, världens sötaste katter. Så söta att jag glömde av att ta kort på dem.



När klockan var runt 03:00 klev Mattias och jag ut ur lägenheten som sista par ut att lämna festen. Ännu en fin lördag i staden Göteborg.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: