tisdag, mars 13, 2012

En enkel förmiddag i mars

Klockan 11:00 skulle jag ner till Gräfsnäs för att träffa Cecilia.



Jag fick skjuts en bit, men eftersom jag var lite tidig promenderade jag den sista biten på egen hand.



Det blåste och var inte något vidare till sol,
men det gjorde inte så mycket - det var skönt att få komma ut lite.



Tittade på gamla hus där Louie och jag fotograferade i somras. Då var det grönt överallt och eftermiddagssolen var som allra finast. Det finns lite bilder att titta på från då här.



Då sa vi att vi skulle köpa det här huset. Renovera och göra om till en restaurang var planen. Ha musikquiz, pubkvällar, livemusik och en stor uteservering. Inte förglömma den där feta takterassen också.
Det hade varit fräckt.



I höstas köpte någon dock våran planerad restaurang och våra visioner om pubkvällarna och takterassen förblev bara drömmar ett tag till.



Strax efter utsatt tid träffar jag Cecilia som precis var påväg att slänga skräp i sopptunnan utanför huset. Vi går in till henne, kokar kaffe och dukar fram wienerbröden jag hade köpt med från lanthandeln.
Vi sitter i köket och pratar om Elisabeth, kärlek, fotografering och Gräfsnäs.



Efter ett tag hos Cecilia börjar jag promenera hem igen. Efter bara en liten stund dyker mamma upp på vägen i sin Opel och plockar upp mig.
Kommer hem och ställer mig framför spisen. Idag blev det spagetti och köttfärsås.

Nu ska jag plugga och greja med lite bilder. Jag har precis påbörjat en distanskurs i fotografering. Skoj är det!


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: