måndag, februari 27, 2012

Som en gummiboll kommer jag tillbaks till dig

Efter fredagens dj-set på Henriksberg åkte Louie och jag med Anders hem till Jörlanda.



Det kändes lite som att komma hem. Louie och jag hade det så jädrans bra den sommaren då vi var husvakter där. Den tiden kan ni läsa om här.



Vi vaknade runt 10:00 och gjorde havregrynsgröt till frukost.



Sedan lärde jag Louie att blogga lite. Hon har startat upp en egen nu där hon ska skriva om sitt arbete med den lilla gården hon snart ska flytta in i.



Louie bestämde sig för att ta hand lite om Anders växter medan han var ute och jobbade. Jag gick runt i huset och...



...klappade Linn.



Som förmodligen var lite rädd för att jag skulle slå på henne...



...med tanke på vad hon gjort mot Anders vinylskivor.



Jag slog henne aldrig, istället tog jag ett kort på mig själv...



...och klappade Dino, som låg och halvsov i Anders sovrum.



När Louie och jag var hos Anders i somras gick vi igenom nästan hela hans skivsamling. Massa blues och jazz, som Buddy Guy, Etta James och Van Morrisson. Det var perfekt bakgrundsmusik på kvällarna då vi satt ute på terassen och käkade glass efter våra långa cykelturer till Stenungssund.



Ute på gården jobbade Anders och hans vän Dick med en båt. Totalrenovering. Louie och jag fick oss en liten mini-lektion vad båtens alla olika delar hette.
I sommar vill jag åka båt. Och fiska. Långt långt bort.



Dick gjorde lunch; chili con carne. Under tiden han lagade mat hoppade jag omkring i huset på Anders pilatesboll i takt till den här låten med Cornelis. Faen vad roligt det var. Jag vill också få ryggskott någon gång och träna på en pilatesboll.



Efter maten och bollstudsande sa vi tack och hej till Anders och Dick för att åka in till Göteborg igen. Där tog Louie tåget mot Alingsås, och jag spårvagnen mot Carlanders för att träffa...



...Mattias!



Vi gick och käkade på Andra Långgatan, som dessvärre var en ganska stor besvikelse. Det sved att betala så mycket pengar för den där maten...



...men vi dränkte våra sorger över några öl med ett gäng vänner på Amerikabaren och blev lite gladare.



Det var ett konstigt ställe. Om man ville läsa något till ölen kunde man t ex hitta Boken Om Kött...



Mycket spännande.



Fredrick och Mattias, Superlife-duon.



Lite senare joinade även Cecilia sällskapet.



Det var min lördag det!

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: