söndag, januari 30, 2011

En mysig ölhall och Truckens Falafel

Igår lördag åkte jag in till Göteborg med Louie och hennes pojkvän.
Vi skulle till Truckstop Alaska för att se bandet Spiders.
Vi gick till 7ans ölhall som ligger mittemot Saluhallen.
Jag köpte en Tuborg.
Öl har så fin färg, tycker jag. Den här var liksom.... ädelstensguldhöstfin-färg.
Klockan började närma sig 21:00 och vi åkte vidare mot Truckstop Alaska på Hisingen.
Jag gillar Truckstop's fräna graffiti-psychedelica-60tals-flum-style...
...fast ännu mer gillar jag nog deras falafel-rulle.
Det är förbjudet att klottra på deras toaletter.
Tänk på det, om ni skulle gå in där...
Kvällens förband, Mother & Sun, var helt okej.
Huvudbandet Spiders entrade scenen när klockan var strax över 00:00.
Garagerock som svänger!

Jajamen, fint ska det va. Kolla in deras sida på
www.myspace.com/wearespiders !
På tåget till Alingsås träffade jag Kristian. Han hade också varit i Göteborg.
Två tjejer i våran ålder satt bakom oss på tåget. De tyckte om Kristians hår.
Fin kväll!
Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: