torsdag, juli 08, 2010

"Varité - sjung, alla får vara me!"

Jag har tagit ett oplanerat sommarlov från Alingsås Tidning. Tidigare i somras sa vår nya chef Marcus på tidningen att om vi hade ideer på artiklar, intervjuer och reportage var det bara att kontakta honom och sen köra hårt! "Superkul!" tyckte jag. Jag hade flera ideer på gång. Men så, tja, det stannade väl upp på något sätt. Jag tog aldrig tag i det riktigt. Tills nu.

Idag åker jag in till Göteborg och Liseberg för att hälsa på Carl-Einar Häckner. För fjortonde året i rad uppträder han på Stora Scenen med sin varité. Jag ska intervjua honom och göra något sorts "Hemma hos... Carl-Einar Häckner på Liseberg"-reportage. Kan nog bli riktigt intressant!
Ska bli kul att få träffa honom igen! Han har hängt många somrar hemma hos min mormor och morfar, strax utanför Sollebrunn. På så sätt har vi lärt känna varandra. Han är intressant, rolig!

Jag måste ge mig faen på att göra jobben nu. Det är så skoj, men jag har väldigt svårt att få tummen ur. Nu blir det andra bullar. Bullar med mycket kanel som inte är degiga...

Inga kommentarer: