tisdag, juli 13, 2010

Slash it!

Näep, jag kunde inte hålla mig.
Jag började på nästa biografi igårkväll. Slash. "Det kan verka överdrivet... men det betyder inte att det inte har hänt." Vi får se hur det här går. Nikki Sixx var väldigt nära vän till Slash då Mötley Crüe och Guns'n Roses turnerade tillsammans i slutet av 80-talet, så man fick lära känna Slash genom Nikki då han berättade om deras festande och knarkande. Hooks och shots hit och dit...

Samtidigt har jag fått höra hur "gullig" och "fin" den här boken verkligen är. En kompis till mig ha läst den, och hon tyckte inte alls den var så "överdriven" som det är sagt om den. Jag har redan på känn, efter bara 50 sidor, att den är bättre än Nikkis bok. Visserligen är de skrivna på helt olika sätt. Nikkis innehåller dagboksanteckningar från då han knarkade som värst, i den här boken så berättar Slash bara om sitt liv. Från barndomen då han följede med sin mor på alla konserter och möten med stora artister då hon var designer, samt sin far som var konstnär. Jag har precis kommit till den delen då Slash berättar om hur han började intressera sig för cykling. Vi får se vad som händer härnäst...

Inga kommentarer: