fredag, juli 23, 2010

School's out



Min syster har alltid varit ett stort Alice Cooper-fan. När hon hade sin Alice-period för ett par år sedan lät jag henne ha det. Jag tyckte han var bra, men inte så mycket mer än det. Jag var nöjd med att ha Aerosmith som "mitt band".
Ett av Alice album, School's out, tyckte jag då var sådär. Jag tyckte den var svårlyssnad.
Idag är det en heeelt annan sak. För jädrar i min låda vad bra plattan är!
Luney Tune har gått på repeat i datorn, mp3:n och cd-spelaren.

Jag har återupptäckt mängder med gamla plattor den senaste tiden. Jag tar fram skivor jag inte lyssnat på flera år och njuter. Det kändes liksom inte som jag fick "lyssna färdigt" på dem. Nu tar jag ingen allt det där igen och igårkväll låg jag och lysnade på musik i hörlurar innan jag skulle sova.
Superskönt. Underbart. Nu är jag hemma igen.

Inga kommentarer: