onsdag, juli 07, 2010

Rock'n roll star - who do you think you are?


Tog en tur till Alingsås igår med mamma. Vi var inne på ICA MAXI och plockade på oss nödprovianter och som vanligt andra onödiga varor som "kan vara bra att ha...".
Jag köpte två böcker som var på REA. Två rockbiografi, Nikki Sixx Heroin Diaries och Slash. Två för 79:-. Helt ok för två böcker jag länge viljat läsa.

Jag började läsa på Heroin Diaries igårkväll. Det är dagsboksanteckningar från hans tidiga karriär i Mötley Crüe då han knarkade som mest. Har inte kommit så långt i boken ännu, men det som slår mig är...vem är egentligen dummast när det kommer till missbruk? Är det den som missbrukar, som tar alla dessa droger, knarkar och super trots att han/hon vet att det är fel? Eller är det omgivningen, som inte gör något utan bara ser på och låtsar som ingenting?

Det är sanslöst. Missbruk kan vara så mycket och inte bara alkohol och droger. Fetma och anorexi är också form av droger. Fetma - man gör vad som helst för att få äta, spelar ingen roll vad det är - ge mig det! Anorexi - hur hungrig man än är så avstår man från maten. Man får inte äta, ska inte äta. Det blir en sport. "Hur länge klarar jag mig utan mat idag?" osv.
Nä fy faen... Fy faen.

Inga kommentarer: