lördag, juli 10, 2010

På väg ut

Jag har dåligt samvete för att jag inte är utomhus. Men varför ska jag gå ut egentligen? Jag mår ju bara dåligt på det. Allergin gör mig till en zombie. Jag står inte ut. Vill bara börja gråta och springa in och gömma mig. Suck...
Istället ligger jag inne. Städar, bäddar, kollar mailen för många gånger (jag är väl medveten att jag inte har några nya), skriver lite, redigerar bilder och läser. Jag har 50 sidor kvar i boken. Mötley Crüe är på turné med Guns'n Roses. Hela tiden är det koks och eight balls som gäller. Ni har säkert hört det förut, men det är ett mirakel att Nikki lever än idag. Herregud säger jag bara.


Om två timmar åker vi till Alingsås. Mamma är snäll och skjutsar oss. Jag och min syster ska till Henriksberg i Göteborg. Det är tre band, bland annat ett som heter The Spiders, som spelar där ikväll. Fri entré innan kl 23:00 och happy hour fram till 22:00. Jag tänker inte dricka, jag vill plåta banden och människor. Vimmelfotograf, typ. The Spiders är ett band med medlemmar från bl.a Witchcraft och Graveyard. Dessutom är det en tjej som sjunger. Hon sjunger bra. Lite Courtney Love över rösten, hest och gött sådär. Det gillar jag. Det kan nog bli kul att plåta dem. Om jag snackar med dem före (eller innan) spelningen skulle man ju kunna säga att de kan få bilderna jag tar på dem. Faen, jag måste skaffa visitkort!


Jaja, jag har inga passande bilder till detta inlägg, därför skiter jag i det. Men efter den här kvällen, då blir det minsann bildbomber!

Inga kommentarer: