lördag, juli 31, 2010

Norsesund tog min DJ-oskuld

"Stick du iväg min vän till stora kärleken, men låt ljuset vara tänt..."

Jag har precis käkat frulle. När jag kom ner imorse strax innan 10:00 hade mamma dukat fram smörgåsar och kokat ägg. Kändes bra. Jag är lite trött idag.
Igårkväll spelade jag, Ola och Louie skivor på Norsesunds stationshus. Vi hade temat svenskt 70-tal vilket resulterade att det blev mycket Pugh, Nationalteatern, Ola Magnell och Kebnekajse. Till skillnad från dagen därpå så var det en lugn kväll på stationen med ganska lite folk. Kvällen innan hade det varit publikrekord då puben haft quizafton.

Det var första gången jag agerade DJ. Ola visade ett nytt (för mig) program som vi använde oss utav. Kanonkul att sitta och försöka få låtarna att gå in i varandra på ett sånt där snyggt "dj-sätt" och få det hela att passa in. Lite svårt ibland, men kul var det. Jag blev sugen på att köpa en bärbar dator och ladda hem DJ-programmet. Faen, det hade vart nåt...

Jag hade försökt ragga folk på Facebook till stationen, det är alltid kul när det kommer ett gäng man känner. Elisabeth Gadd tillsammans med hennes man Carl-Johan, Cecilia och hennes lillasyster Isabella kom. Louise chef på Jordnära kom också. Höhö. Ganska kul.
Inte nog med det så kom Anders,en barndomskompis till mamma som hon inte träffat på över 20 år. Jag och Louie har aldrig träffat honom. Eller, jo - okey. Men det räknas inte riktigt när man är knappt 30 centimeter. Jag kommer iallafall inte ihåg honom. Det är tack vare Facebook man fått kontakt med honom (God Bless Facebook, fantastisk grej det där...).

Fram till 22:45 spelade vi musik. Tillslut vad vi tvugna att sticka. Dagen därpå skulle Louie jobba och senare barnkalas för kusinens barn Tuva som firar ett år.
Vi tackade för oss och lät Ola fortsätta spela upp musik.

Norsesund tog min DJ-oskuld. Jag hoppas på att det blir många fler tillfällen att agera DJ!
Nu ska jag forsätta försöka ladda ner DJ-programmet vi använde oss av.
So far så går det...nä, *fult ord*.

Inga kommentarer: