lördag, juli 17, 2010

My life is natural


Marc Bolan sitter inspärrad i en cd-spelare och tvingas spela hit efter hit för mig. Jag sitter tillbakalutat framför datorn och tar in varenda lite ton samtidigt som jag redigerar bilder från gårdagen.
Igår umgicks jag med Elisabeth. Vi hade bestämt möte för en liten intervju och chans för mig att få fotografera i hennes frodiga trädgård och packade ateljé. Vi hade det skönt ute i sommarsolen i hennes trädgård. Hon bjöd på hembakad blomstertårta gjord på trädgårdens skörd, som jordgubbar, aprikoser och ätliga blommor. Smakade lika gott som det låter.

Som sagt, håller på att redigera bilderna från vårat möte och skriver på intervjun med henne. Den kommer att publiceras på http://www.jsvin.blogg.se/ inom en snar framtid. Ni kan redan nu kolla in där och läsa om mitt möte med Carl-Einar Häckner och när jag fick hänga med gänget bakom hans varieté på Stora Scenen på Liseberg. Vi pratade luftballonger, duvor och inspirationskällor. Artikeln publicerades redan i fredagens AT, men ni kan nu läsa den på min andra blogg.


Efter mitt möte med Elisabeth igår sprang jag in på ICA och handlade för att därefter promenera hem. Lyssnade på Bob Dylan. Har nu insett att han gör riktigt skön musik.

Några timmar senare, vid 18-tiden, plockade Elisabeth upp mig och vi åkte in till Alingsås för att träffa Olle Ljungström och titta på poeten Bob Hansson i Nolhagaparken. Det hela avslutades med en kort visit på Norsesunds Stationshus. Perfekt, skön sommarkväll.

Inga kommentarer: