tisdag, juli 20, 2010

Blåbärsplockning och Mustasch


Årets första blåbärsplockning är avklarad. Tillsammans med The Big Bad Bison från Alingsås och syster Louie begav jag mig iväg mot Erska skogar för en liten plocktur. Med en picknickkorg och cd-spelare satte vi oss ute i skogen uppe i Erska. Lyssnade på en jädra blandad musik som Korn, Alice Cooper, Dropkick Murphys, Rolling Stones, Backyard Babies och Lynard Skynard. Våra mp3-spelare skiljde sig en aning från varandra, men det gick bra ändå. Vi fick ihop tillräckligt mycket för att göra en blåbärspaj senare på kvällen.

Det har varit en ganska soft dag. Men nu, de senaste timmarna, har jag börjat sega ihop. Känner mig både grinig och ledsen, utan någon riktigt anledning. Känns töntigt. Det är töntigt.

Satt och lyssnade på Mustasch platta The Latest Version of the truth för att få en liten självförtroende-kick. Det gick sådär, men jävlar i min låda vad bra den skivan är. Fantastiskt. The finest piece of art. Otroligt.
Men imorgon, en ny dag. En underbar dag

Inga kommentarer: